To 2009 ο Ελβετός αρχιτέκτονας Peter Zumthor έλαβε το Βραβείο Αρχιτεκτονικής Pritzker, ως αναγνώριση των αριστοτεχνικών του έργων αλλά και της προσέγγισής του στην χωρική και την αρχιτεκτονική. Κορυφαίος πρεσβευτής της άποψης πως η αρχιτεκτονική πρέπει να σχεδιάζεται σε ατμοσφαιρικές κατηγορίες, ο Zumthor, σχεδόν 10 χρόνια πριν, εστίασε την προσοχή στις αισθητηριακές ποιότητες της αρχιτεκτονικής, στους ήχους, στην οσμή, κ.ο.κ. ως θεμελιώδεις για την εμπειρία μας από αυτήν.
Η αναγνώριση των ατμοσφαιρικών διαστάσεων υπερβαίνει το έργο του Zumthor. Στις αρχές της δεκαετίας του '70, ο κορυφαίος Καθηγητής Μάρκετινγκ, Φίλιπ Κοτλέρ δημιούργησε την έννοια των ‘atmospherics’ για να περιγράψει μια νέα προσέγγιση στο μάρκετινγκ, η οποία του επιδιώκει να διαμορφώσει την ατμόσφαιρα του χώρου, ώστε να αυξήσει τις πωλήσεις και επομένως τα κέρδη.
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το ρόλο που παίζει η ατμόσφαιρα στους χώρους φιλοξενίας. O φιλόσοφος και καθηγητής Gernot Böhme, στο πλούσιο έργο του για αισθητικές και αρχιτεκτονικές ατμόσφαιρες, συμπεριλαμβανομένων βιβλίων όπως το Atmosphäre και το Architektur und Atmosphäre, δείχνει, μεταξύ άλλων, πως το management μέσω του ατμοσφαιρικού σχεδιασμού μπορεί να αποτελέσει μια πολύ λεπτή μορφή εξουσίας. Η λειτουργία της βασίζεται στο γεγονός ότι οι άνθρωποι δυσκολεύονται να την αναγνωρίσουν.
Στη συζήτηση οι αρχιτέκτονες Στέλλα Πιερή, Τάσος Γεωργαντζής, Ηλίας Μαστρομηνάς και Αριστείδης Ντάλας θα πραγματοποιήσουν μία εισαγωγή σε καίρια ζητήματα όπως η συμβατότητα των υλικών, οι διαβαθμίσεις της, η αρχιτεκτονική ως περιβάλλον, η πνευματική ποιότητα της σχέσης φωτός και σκιάς, το interior design ως παράγοντας δημιουργίας χώρων στον χώρο, ο ήχος και η απουσία του.
Σκοπός αυτής της συζήτησης είναι να εμπνεύσει τους ανθρώπους της τουριστικής βιομηχανίας ως προς την ανάλυση των ατμοσφαιρικών πτυχών της αρχιτεκτονικής για τη φιλοξενία, την εκτίμηση του ρόλου που παίζουν οι ατμόσφαιρες στην κερδοφορία των επιχειρήσεων, τις συνέπειες της ατμοσφαιρικής σκέψης για το management και το βαθμό στον οποίο οι ατμόσφαιρες έχουν τη δύναμη να κατευθύνουν τις αγοραστικές αποφάσεις του κοινού των ξενοδοχείων.
Τη συζήτηση συντονίζει και παρουσιάζει η Δημοσιογράφος και Σύμβουλος Επικοινωνίας και Περιεχομένου του Archisearch.gr και της Design Ambassador Δανάη Μακρή.