Η αναζήτηση εξειδικευμένου προσωπικού για τα ξενοδοχεία συνεχίζει να είναι για ακόμη μια χρονιά ένα από τα θέματα που απασχολούν έντονα τον ξενοδοχειακό κλάδο. Έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ αναφέρει ότι 1 στις 5 θέσεις το 2021 παρέμεινε κενή σε περίοδο αιχμής, ενώ αντίστοιχες ελλείψεις αναμένονται και τη νέα χρονιά. Παράλληλα, κρατικοί φορείς βρίσκονται σε συνεργασία ώστε να αξιοποιήσουν και να εκπαιδεύσουν προσωπικό, για την ενδυνάμωση του τουρισμού εν όψει της νέας σεζόν. Τα ξενοδοχεία, ωστόσο, έχουν ανάγκη όχι απλά από ανθρώπινο δυναμικό, αλλά από εξειδικευμένους συνεργάτες που θα προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες φιλοξενίας στους επισκέπτες τους. Για να μπορέσουν να το επιτύχουν πιο εύκολα αυτό, οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να ακολουθήσουν κάποια συγκεκριμένα βήματα κατά τη διαδικασία αναζήτησης προσωπικού.
Καταγραφή αναγκών και αναλυτική προδιαγραφή θέσεων εργασίας
Πριν ξεκινήσετε με την αναζήτηση προσωπικού, θα πρέπει να έχετε καταγράψει επακριβώς τις ανάγκες που έχει το κατάλυμά σας σε θέσεις αλλά και διαδικασίες. Για να μπορέσετε να βρείτε το κατάλληλο προσωπικό, θα πρέπει να γνωρίζετε τι χρειάζεστε από αυτό, ποια θα είναι τα καθημερινά του καθήκοντα και τι γνώσεις θα πρέπει να έχει, ώστε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της εκάστοτε θέσης. Πολλές φορές χρησιμοποιούμε μια γενική περιγραφή θέσης χωρίς να έχουμε εστιάσει στην πραγματική ανάγκη, με αποτέλεσμα να καλύπτουμε απλά μια θέση, χωρίς όμως να ενδυναμώνουμε ουσιαστικά τη στελέχωση του ξενοδοχείου μας.
Προσπαθήστε να καταγράψετε την καθημερινότητα στο ξενοδοχείο, τόσο από την πλευρά των εσωτερικών διαδικασιών όσο και από την πλευρά του επισκέπτη -τι περιμένει να δει, πότε και ποιος θα επικοινωνήσει μαζί του, ποιες υπηρεσίες θα αναζητήσει, κλπ. Με αυτόν τον τρόπο, θα προκύψουν αρχικά οι διαδικασίες που θα πρέπει να ακολουθούνται και στη συνέχεια οι θέσεις εργασίας που θα πρέπει να καλύψετε.
Επενδύστε χρόνο (και όχι μόνο) στην αναζήτηση προσωπικού
Το προσωπικό τού κάθε ξενοδοχείου αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την επιτυχία του, καθώς είναι αυτό που μπορεί να αναβαθμίσει τη συνολική εμπειρία του ταξιδιώτη και να κάνει τη διαμονή του αξέχαστη. Για τον λόγο αυτόν, θα πρέπει το κάθε ξενοδοχείο να επενδύσει χρόνο (και όχι μόνο) για την ανεύρεση του κατάλληλου προσωπικού. Έχοντας προδιαγράψει τις θέσεις εργασίας που χρειάζεται να καλυφθούν, θα πρέπει αρχικά να τις δημοσιεύσετε σε όλα τα κανάλια από τα οποία ενημερώνεται ο κλάδος, είτε αυτά είναι τουριστικά μέσα επικοινωνίας, είτε πλατφόρμες ευρέσεως εργασίας και κοινωνικά δίκτυα. Σε αυτό το στάδιο, θα πρέπει να αφιερώσετε χρόνο ώστε να επικοινωνήσετε με τους υποψηφίους και να τους γνωρίσετε καλύτερα. Να δείτε κατά πόσο μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της θέσης που καλούνται να καλύψουν, αλλά και αν ταιριάζουν με τη φιλοσοφία του καταλύματος, ώστε να μπορούν να τη μεταδώσουν.
Και αφού βρείτε τους κατάλληλους υποψηφίους που θα μπορέσουν να ανταποκριθούν καλύτερα σε αυτό που ζητάτε, θα πρέπει να αφιερώσετε χρόνο για την εκπαίδευσή τους σε σχέση με το ίδιο το ξενοδοχείο. Θα πρέπει να είναι σε θέση να γνωρίζουν το κατάλυμα όπως θα το γνωρίσουν και θα το βιώσουν οι επισκέπτες.
Δημιουργήστε ένα περιβάλλον εργασίας στο οποίο θα θέλουν πολλοί να βρεθούν
Πέρα όμως από τον χρόνο, θα πρέπει να επενδύσετε ακόμα περισσότερο στην ικανοποίηση του προσωπικού. Τις περισσότερες φορές το προσωπικό των ξενοδοχείων βρίσκεται εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας του, σε ένα περιβάλλον ξένο. Ένας αξιοπρεπής χώρος διαμονής για όλο το διάστημα της συνεργασίας σας, με συνθήκες που θα αναζητούσατε για εσάς τους ίδιους από την εργασία σας, καθώς και ωράριο αλλά και αμοιβή που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της θέσης, είναι σημεία στα οποία θα πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη βαρύτητα. Μην ξεχνάτε ότι το προσωπικό που έχετε επιλέξει είναι αυτό που θα ενδυναμώσει το ξενοδοχείο σας, και για αυτό θα πρέπει να είναι ικανοποιημένο σε όλη τη διάρκεια της συνεργασίας σας. Εφόσον έχετε δημιουργήσει ένα όμορφο εργασιακό περιβάλλον, η ανεύρεση προσωπικού θα είναι πλέον πιο εύκολη για εσάς.
Το προσωπικό τού κάθε ξενοδοχείου είναι ο ζωτικός του οργανισμός, και ως τέτοιος θα πρέπει να αντιμετωπίζεται. Με τον ανταγωνισμό στη διεκδίκηση του προσωπικού να είναι πλέον σε παγκόσμιο επίπεδο, το έργο των ιδιοκτητών τουριστικών καταλυμάτων είναι σίγουρα πιο δύσκολο. Έχοντας, ωστόσο, δημιουργήσει ένα σωστά δομημένο οργανόγραμμα, καθώς και τις κατάλληλες συνθήκες για το προσωπικό σας, μπορείτε να διεκδικήσετε ικανούς συνεργάτες που θα ενισχύσουν την απόδοση του ξενοδοχείου σας και κατ’ επέκταση τα έσοδά του.