{{user.name}}
IOO%
HOTEL
SHOW
Η PREMIUM
ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ
ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
& VILLAS OWNERS
ΣΤΗΝ ΚΡΉΤΗ!
CRETE
SEASONAL
EDITION
22>23
ΦΕΒΡΟΥΑΡΊΟΥ
2025
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ ΕΚΘΕΤΗΣ ΛΑΒΕ ΜΕΡΟΣ
ΣΤΑ WORKSHOPS
ΕΓΓΡΑΨΟΥ
ΣΑΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ
EN
GR

Σίμος Λιάκος & Μάρω Κρούσκα (Liakos Architects): Η πρωτοπορία και οι φρέσκες ιδέες στον σχεδιασμό είναι κάτι που αναζητούμε με επιμονή   |  100% Hotel Specials Team

Σίμος Λιάκος & Μάρω Κρούσκα (Liakos Architects): Η πρωτοπορία και οι φρέσκες ιδέες στον σχεδιασμό είναι κάτι που αναζητούμε με επιμονή

Tα 100% Hotel Specials, σε μια συνεχή επικοινωνία με τους δημιουργούς των νέων αρχιτεκτονικών έργων, ανοίγουν διάλογο με τους δημιουργούς που έχουν ξεχωρίσει για κάποιο από τα έργα τους. Στη συγκεκριμένη συνέντευξη, μέσα από 5 ερωτήσεις, στόχος είναι να αποτυπωθεί η φιλοσοφία του αρχιτεκτονικού γραφείου Liakos Architects, η προσέγγιση που το ίδιο ακολουθεί κατά τη μελέτη και τον σχεδιασμό ενός νέου έργου αλλά και ο σχολιασμός των τάσεων που θα επηρεάσουν τον Αρχιτεκτονικό Σχεδιασμό τα επόμενα χρόνια. Παράλληλα, καθώς βρίσκουμε ενδιαφέρον να μάθουμε για την ιδέα πίσω από το δημιούργημα, θα μάθουμε για τη βασική πηγή έμπνευσης που υπάρχει πίσω από τo έργο Playground "Παιχνίδια του ουρανού & του αγρού", αλλά και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τού σχεδιασμού του που αναδεικνύουν το συνολικό concept του. Στο παρόν τεύχος των 100% Hotel Specials, φιλοξενούμε τη Μάρω Κρούσκα και τον Σίμο Λιάκο από το αρχιτεκτονικό γραφείο Liakos Architects.

Πώς θα ορίζατε τη σχεδιαστική φιλοσοφία του γραφείου σας, και πώς αυτή αποτυπώνεται στον σχεδιασμό των ξενοδοχειακών έργων;

Σίμος: Το γραφείο μας εξειδικεύεται στον τουρισμό για περισσότερο από 40 χρόνια, δηλαδή από την έναρξη της λειτουργίας του, στα μέσα της δεκαετίας του '70. Επομένως, η φιλοσοφία μας εξελίσσεται όσο ωριμάζουμε, τόσο εμείς όσο και οι συνεργάτες μας με τους οποίους έχουμε τη χαρά να συνεργαζόμαστε χρόνια. Και αυτή είναι η ουσία. Η πρωτοπορία και οι φρέσκες ιδέες στον σχεδιασμό είναι κάτι που αναζητούμε με επιμονή. Αν αυτές συνδυαστούν με την άρτια λειτουργική διαρρύθμιση των χώρων του ξενοδοχείου, τότε η Αρχιτεκτονική μπορεί να καθορίσει την επιτυχία ενός ξενοδοχείου, μέσω μιας ευφάνταστης όψης και μιας λειτουργικής κάτοψης.

Μάρω: Στο γραφείο γίνεται η προσπάθεια να δημιουργηθεί ένα τμήμα εσωτερικά, ώστε να προάγεται η δημιουργική σκέψη και η έρευνα. Έτσι προκύπτουν κάποια project πιο δημιουργικά και κάποια πιο εμπορικά. Είναι μεγάλο πλεονέκτημα το ότι υπάρχει περιθώριο για δημιουργία παρά την πίεση της καθημερινότητας και τα deadlines.

Ποιες θεωρείτε ότι είναι οι τάσεις που θα κυριαρχήσουν τα επόμενα χρόνια στο Ξενοδοχειακό Αρχιτεκτονικό Design, και πώς θα επηρεάσουν τα υφιστάμενα αλλά και τα νέα καταλύματα;

Σίμος: Στα επόμενα χρόνια το sustainability πιστεύω πως θα πρέπει να είναι μια πρωταρχική έννοια για κάθε project. Ο τουρισμός είναι ένας κλάδος που δεν μπορεί να μείνει αμέτοχος σε αυτά τα δεδομένα, τόσο σε επίπεδα ενεργειακής απόδοσης και οικονομίας όσο και σε κοινωνικό επίπεδο. Η βιωσιμότητα, λοιπόν, θεωρώ πως θα υπαγορεύσει όλες τις νέες τάσεις, καθώς τα επιχειρηματικά μοντέλα θα στρέφονται όλο και περισσότερο σε αυτή την κατεύθυνση.

Μάρω: Ουσιαστικά αυτό που θα έπρεπε να συμβεί, θα ήταν η γενικότερη στροφή προς τον πιο συνειδητό σχεδιασμό και την οικολογία, αλλά πιστεύω πως πρέπει να υπάρξει κατεύθυνση από πιο ψηλά για να αναγκαστούν οι σχεδιαστές να το ακολουθήσουν, διαφορετικά οι ανάγκες της αγοράς το κάνουν αρκετά δύσκολο. Προσωπικά βλέπω να γίνονται κύκλοι στην ιστορία και πιστεύω ότι μπορεί να υπάρξει μία στροφή προς τον πιο στυλιζαρισμένο διάκοσμο όσον αφορά την τάση της αγοράς, κυρίως ως απάντηση στο λιτό slow living design.

Το ελληνικό τουριστικό προϊόν βρίσκεται τα τελευταία χρόνια σε ιδιαίτερη ανάπτυξη. Πώς πιστεύετε ότι έχει συμβάλει ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός σε αυτό;

Σίμος: Ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός είναι βασικό συστατικό για τη δημιουργία υπεραξίας σε μια τουριστική μονάδα. Μαζί με τη θέα και την τοποθεσία, η Αρχιτεκτονική καθορίζει την επιτυχία ενός project. Επίσης, ο αρχιτέκτονας πλέον καλείται να συμβάλει ενεργά στο στήσιμο του concept και στην καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση της γης, κάτι που τον καθιστά απαραίτητο από τα πρώτα στάδια του “στησίματος” μιας Τουριστικής Επένδυσης.

Μάρω: Ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό, χωρίς ο κόσμος ή οι πελάτες να το κατανοούν απευθείας. Η αρχιτεκτονική σκέψη και ο σχεδιασμός υπάρχουν παντού μέσα σε ένα project. Είμαστε σε μία περίοδο που πρέπει να αποδείξουμε την αξία μας, να δούμε εμείς τους εαυτούς μας και τον χώρο μας στα σοβαρά, να αποκτήσουμε υψηλότερα standards και να είναι διακριτές οι ειδικότητες σε μία δουλειά.

Πιστεύετε ότι μπορούν οι ελληνικές τουριστικές μονάδες να σταθούν ισάξια έναντι του παγκόσμιου ανταγωνισμού; Ποιον ρόλο μπορεί να διαδραματίσει το design στη διαμόρφωση ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων;

Μάρω: Εφόσον μιλάμε για τουριστικές επενδύσεις, απολύτως. Στην Ελλάδα, το τουριστικό προϊόν παρέχει συνήθως μεγαλύτερη άνεση στο budget σε σχέση με άλλα project και έτσι αφήνεται κάπως και μεγαλύτερη ελευθερία στον σχεδιασμό. Θεωρώ πως υπάρχει άξια ελληνική αρχιτεκτονική και design και χρειάζονται ελευθερία στον σχεδιασμό. Η ανάδειξη των ντόπιων μοναδικών χαρακτηριστικών είναι το κλειδί που κάνει το προϊόν θελκτικό. Η έμφαση στη διαφορετικότητα και η ανάδειξη της εντοπιότητας.

Σίμος: Όταν θεωρούμε πως στο εξωτερικό το επίπεδο των ξενοδοχείων είναι υψηλότερο, ίσως αδικούμε τους εαυτούς μας. Νομίζω πως στη χώρα μας έχουμε και την εμπειρία και την τεχνογνωσία, όχι απλά να ανταγωνιστούμε, αλλά να είμαστε και πρωτοπόροι σε σχέση με τις τουριστικές μονάδες. Όπως είπα και νωρίτερα, το design δημιουργεί την υπεραξία και σε μεγάλο βαθμό καθορίζει την επιτυχία ή όχι του project. Πιο συγκεκριμένα, η αρχιτεκτονική θα πρέπει να αναδεικνύει πάντα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε τόπου και κάθε ιδέας.

Ποια είναι η βασική πηγή έμπνευσης πίσω από το Playground "Παιχνίδια του ουρανού & του αγρού", και ποια τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τού σχεδιασμού του που αποτυπώνουν την ιδέα του δημιουργού αλλά και το συνολικό concept;

Μάρω: Το playground ξεκίνησε ως project από τα χρόνια του μεταπτυχιακού "Μediterranean Futures" του Πανεπιστημίου Πατρών που κάναμε μαζί με τον Σίμο, έχοντας ως καθηγητές τον Δημήτρη Αντωνακάκη και τον Γιάννη Γιαννούτσο, και οι οποίοι μας βοήθησαν σημαντικά στην επεξεργασία του. Η βασική ιδέα έχει να κάνει με την επανάχρηση μέσω μίας απλής σχεδιαστικής λογικής και το ελληνικό καλοκαίρι μέσω της αρχιτεκτονικής οργάνωσης και της έννοιας της αφαίρεσης. Οι εικόνες που παραγάγαμε επαναφέρουν στη μνήμη τα καλοκαίρια των παιδικών μας χρόνων, το παιχνίδι, τη ζέστη, τη βραδυκινησία και την ελαφρότητα της εποχής.

Σίμος: Αφορμή για τη σύλληψη του project “Παιχνίδια του ουρανού και του αγρού” υπήρξε η συνθήκη της αγρανάπαυσης, κατά την οποία ο αγρότης “παγώνει” το εισόδημά του καθώς η γη του παραμένει σε λήθαργο. Η αγρανάπαυση μας δίνει μια ευκαιρία να εφεύρουμε έναν νέο τρόπο οικειοποίησης του τοπίου και του αγροκτήματος από παραθεριστές. Έτσι, ο αγρότης μπορεί να έχει ένα εισόδημα και κατά τους θερινούς μήνες της αγρανάπαυσης, παρέχοντας στον επισκέπτη μια νέα μοναδική εμπειρία.

100% Hotel Specials Team
Εξειδικευμένα Στελέχη Της Demand Fairs & Media Και Επιλεγμένοι Εξωτερικοί Συνεργάτες.
Η ομάδα των 100% Hotel Specials, προβληματίζεται, ερευνά και καταγράφει τις Σύγχρονες Ανάγκες του Κλάδου της Φιλοξενίας, αλλά και τις Νέες Τάσεις και Καινοτομίες που σχετίζονται με τη δημιουργία, τη λειτουργία και την ανάπτυξη των Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων. Τα αποτελέσματα της συστηματικής αυτής προσπάθειας, με τη μορφή άρθρων, παρουσιάσεων κοκ, ενσωματώνονται στο περιεχόμενο των 100% Hotel Specials.
CLOSE
ΣΤΕΙΛΕ ΜΗΝΥΜΑ
Thank you for your message. The Exhibitor will be informed and reply to you the soonest possible.
Ευχαριστούμε για το μήνυμά σας. Ο Εκθέτης θα ενημερωθεί και θα σας απαντήσει το συντομότερο.
Thank you for your message. The Visitor will be informed and reply to you the soonest possible.
Ευχαριστούμε για το μήνυμά σας. Ο Επισκέπτης θα ενημερωθεί και θα σας απαντήσει το συντομότερο.
ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ HOTELIER WORKSHOP
ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Είστε σίγουροι ότι θέλετε να παρακολουθήσετε το πιο κάτω Workshop;

Παρακαλώ επιβεβαιώστε τη συμετοχή σας.

{{workshop.name_gr}}

{{workshop.day}}

{{workshop.start_hour}}:{{workshop.start_minutes}} - {{workshop.end_hour}}:{{workshop.end_minutes}}
Η ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΑΣ ΣΤΟ WORKSHOP
Η ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΑΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΘΗΚΕ

Ευχαριστούμε για την εγγραφή σας σε αυτό το Workshop! Μπορείτε να κατεβάσετε το εισιτήριό σας πατώντας εδώ.

Ευχαριστούμε για την εγγραφή σας!

Η ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΑΣ ΣΤΟ IOO% HOTEL SHOW

Ευχαριστούμε πολύ για το ενδιαφέρον σας για την έκθεση IOO% Hotel Show! Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία εγγραφής σας στο σύστημα, θα πρέπει να ανοίξετε το σύνδεσμο επιβεβαίωσης που έχει αποσταλεί στο email σας. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορέσετε να κατεβάσετε το εισιτήριό σας για να επισκεφθείτε την έκθεση, να κλείσετε ραντεβού με τους εκθέτες, αλλά και να κάνετε εγγραφή στα Workshops.


Μείνετε ενημερωμένοι για όλα τα νέα του IOO% Hotel Show ακολουθώντας μας στα Social Media