Είναι το AI, αλλιώς Τεχνητή Νοημοσύνη, που μέσα από τη χρήση προηγμένων αλγορίθμων και τον συνδυασμό πληροφοριών που βρίσκει διάχυτες στο διαδίκτυο, έρχεται να προσομοιώσει την ανθρώπινη λογική, και να εκτελέσει εργασίες που μέχρι σήμερα μπορούσαν να εκτελεστούν μόνο από ανθρώπους και στις οποίες είναι απαραίτητο να αναγνωριστούν, να ερμηνευτούν και να ληφθούν ορισμένες αποφάσεις.
Οι δύο πιο συχνές χρήσεις στις οποίες τη συναντάμε, είναι για τη δημιουργία εικόνων –που ακόμα και το πιο έμπειρο μάτι δυσκολεύεται να αντιληφθεί ότι πρόκειται για κάτι που έχει προκύψει από συνδυασμό εικόνων-πληροφορίων– και η χρήση ως μηχανή αναζήτησης, πληροφόρησης, ακόμα και ανάλυσης θεμάτων που θα της δοθούν. Αρκεί να αναφερθεί ότι το μεγαλύτερο AI chat, το chat GTP, κατάφερε σε μόλις 5 ημέρες λειτουργίας να συγκεντρώσει 1 εκατομμύριο χρήστες, κάτι που το Instagram –δεύτερο σε θέση– κατάφερε σε 2,5 μήνες, το Spotify σε 5, το Dropbox σε 7, ενώ το Facebook σε 10 μήνες.*
Επομένως, δεν πρόκειται για κάτι μακρινό, αλλά για κάτι που είναι εδώ για τα καλά και μπορεί να εξυπηρετήσει κάθε κλάδο, και πόσο μάλλον τον Ξενοδοχειακό, που έχει να κάνει με ανθρώπους από όλον τον κόσμο, με διαφορετικές επιθυμίες και ενδιαφέροντα, με διαφορετικές προτεραιότητες αλλά και οικονομικές δυνατότητες. Άρα, μία τεχνολογία που κάνει πιο εύκολη την προσωποποιημένη εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών, σίγουρα είναι φλέγον θέμα για τους επαγγελματίες του κλάδου.
Πώς αλλάζει το AI τη συνολική εμπειρία του ταξιδιώτη
Η τεχνητή νοημοσύνη έρχεται να ενταχθεί στο βίωμα του ταξιδιώτη, είναι εκεί χωρίς να γίνεται αντιληπτή, δίνοντάς του εξατομικευμένες λύσεις. Μέσα από την ανάπτυξη του machine learning και του deep learning του ΑΙ, οι επαγγελματίες μπορούν να ανταποκριθούν και να καλύψουν τα αιτήματα και τις ανάγκες των πελατών τους, διατηρώντας ταυτόχρονα την απαραίτητη απόσταση η οποία προσφέρει το αίσθημα της απομόνωσης στους επισκέπτες.
Ποιες εφαρμογές θα μπορούσε να έχει το AI σε ένα ξενοδοχείο
Σαφώς οι εφαρμογές που μπορεί να έχει το AI σε ένα ξενοδοχείο είναι πολυάριθμες, και σίγουρα είναι ένα καλό θέμα για brain storming των στελεχών του. Εστιάζοντας σε κάποιες βασικές λειτουργίες του ξενοδοχείου, έχουμε συγκεντρώσει μερικές στις οποίες θα μπορούσε να αξιοποιηθεί το ΑΙ για τη βελτιστοποίησή τους.
Διαμόρφωση ατμόσφαιρας δωματίου
Το ΑΙ μπορεί να ενσωματωθεί σε ήδη υπάρχουσες τεχνολογίες του ξενοδοχείου, ώστε να δημιουργεί διαφορετικές συνθήκες δωματίου για τον κάθε επισκέπτη. Έτσι, μπορεί να γίνεται αυτόματα η προσαρμογή και η ένταση του φωτισμού ανάλογα με την ώρα της ημέρας, να διαμορφώνεται η θερμοκρασία ή και να ενεργοποιείται η μουσική, χωρίς καν ο χρήστης να προλάβει να το ζητήσει.
Local guide ή αλλιώς ο φίλος που μιλάει τη γλώσσα του επισκέπτη
Στα περισσότερα ξενοδοχεία το προσωπικό είναι σε θέση να εξυπηρετήσει τους επισκέπτες στην ίδια τους τη γλώσσα. Όχι όμως σε όλα, και όχι για όλες τις γλώσσες, και σίγουρα δεν είναι απαραίτητα σε θέση να δώσει προτάσεις που θα ανταποκρίνονται πλήρως στις προτιμήσεις του ταξιδιώτη. Το AI όμως μπορεί και να μιλήσει τη γλώσσα του επισκέπτη, και να του δώσει ακόμα πιο εξατομικευμένες προτάσεις πέραν των τυπικών τουριστικών οδηγών, αλλά και να του τις δώσει τη στιγμή ακριβώς που το θέλει, όταν βρίσκεται ξαπλωμένος στο κρεβάτι του δωματίου ή ενώ ετοιμάζεται για την πρωινή του περιήγηση στην περιοχή.
Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το chatbot του ξενοδοχείου Cosmopolitan στο Las Vegas, η Rose. Έχει σχεδιαστεί ώστε να προσφέρει μοναδικές εμπειρίες στους πελάτες, ενώ ξεχωρίζει για την ικανότητά του να δημιουργεί συναισθηματική σύνδεση με τους επισκέπτες, μιας και εντυπωσιάζονται από τη χαρούμενη προσωπικότητά του.
Μάλιστα, υπάρχουν ξενοδοχεία, όπως η αλυσίδα Hilton, που το έχουν προχωρήσει ακόμα περισσότερο, εντάσσοντας ρομπότ στην εξυπηρέτηση των πελατών τους. Η Connie, πιο συγκεκριμένα, είναι σε θέση να απαντήσει σε κάθε ερώτημα των επισκεπτών και να τους βοηθήσει σε ό,τι χρειαστούν. Έχει σχεδιαστεί δε με τέτοιον τρόπο, ώστε να μαθαίνει και η ίδια συνεχώς από τις ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις.
Συγκέντρωση και Επεξεργασία δεδομένων
Το AI μπορεί να συντελέσει σημαντικά επίσης στη συγκέντρωση αλλά και την επεξεργασία πληροφοριών σχετικά με τις συνήθειες και τα ενδιαφέροντα των πελατών, να αναλύσει τις τάσεις, να εντοπίσει ευκαιρίες και να αξιολογήσει δεδομένα που μπορούν να οδηγήσουν στον σχεδιασμό μίας επιτυχημένης εμπορικής στρατηγικής.
Αξιολόγηση δημοσιεύσεων στα social media
Μέσω της τεχνητής νοημοσύνης, είναι δυνατόν να γίνεται αυτόματα κατηγοριοποίηση των σχολίων και των αντιδράσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό δίνει στον επαγγελματία τη δυνατότητα να δράσει άμεσα και να μετατρέψει έναν δυσαρεστημένο πελάτη σε repeater. Μπορεί, για παράδειγμα, σε έναν πελάτη ο οποίος δεν ήταν ικανοποιημένος από το γεύμα του, να του προσφέρει ένα private dinner για να δοκιμάσει τα νέα πιάτα του σεφ στην επόμενη επίσκεψή του.
Με το πέρασμα του χρόνου, σίγουρα θα υπάρξει πιο έντονη εξοικείωση με το ΑΙ και πολλοί επαγγελματίες θα αποκτήσουν ένα σημαντικό εργαλείο για να μπορέσουν να προσαρμόσουν τις υπηρεσίες/προϊόντα τους στις ανάγκες των ταξιδιωτών. Πολλές λειτουργίες και διαδικασίες θα είναι δυνατό να ολοκληρωθούν σε πολύ συντομότερο χρόνο, εξοικονομώντας πόρους για την επιχείρηση, η οποία θα μπορεί να τους αξιοποιεί ώστε να γίνεται πιο ανταγωνιστική.
*πηγή statista.com