Κάθε χρόνο, με την έναρξη της νέας χρονιάς ξεκινά όλο και πιο έντονα η προετοιμασία για την καλοκαιρινή τουριστική σεζόν, η οποία στην Ελλάδα έχει και τη μεγαλύτερη διάρκεια αλλά και κερδοφορία για τον κλάδο.
Σαφώς, ο κάθε επαγγελματίας έχει ήδη κάνει τον προγραμματισμό και το πλάνο του για την καλύτερη προετοιμασία για τη σεζόν που σε λίγους μήνες ξεκινά. Ωστόσο, καθώς πολλές φορές βομβαρδίζεται από πληροφορίες, συγκεντρώσαμε συνοπτικά κάποια βήματα τα οποία θα τον βοηθήσουν στον προγραμματισμό του.
«Ξεσκονίστε» επαφές από Ξενοδοχειακές Εκθέσεις
Μετά το κλείσιμο της σεζόν, κάθε χρόνο, γίνονται μερικές από τις σημαντικότερες Ξενοδοχειακές Εκθέσεις, μιας και είναι η περίοδος που έχει γίνει ο απολογισμός της χρονιάς και μπορούν να ξεκινήσουν οι συζητήσεις για την επόμενη. Επομένως, οι συζητήσεις και οι επαφές που μπορεί να πραγματοποιήσατε εκείνο το διάστημα σίγουρα ήταν πιο ουσιαστικές, καθώς είχατε άμεση εικόνα τού τι θέλετε για την επόμενη χρονιά. Καλό είναι να ανατρέξετε στις επαφές εκείνες και να δείτε τι μπορεί ακόμα να έχει εφαρμογή και τι δεν θα πρέπει να παραλείψετε. Μία καλή λύση σε περίπτωση που δεν έχετε κρατήσει τις επαφές σας, είναι να ανατρέξετε σε σχετικές λίστες εκθετών που θα σας «φρεσκάρουν» τη μνήμη και θα μπορέσετε να θυμηθείτε τις εταιρείες που σας κέντρισαν το ενδιαφέρον.
*Extra Tip
Ακόμα και αν το πρόγραμμά σας δεν σας επέτρεψε να επισκεφθείτε κάποια έκθεση, η εκάστοτε λίστα εκθετών είναι μία καλή πηγή ακόμα και για μία last minute αναζήτηση νέων συνεργατών.
Αφιερώστε χρόνο για να ενημερωθείτε για τις εξελίξεις του κλάδου
Οι εξελίξεις δεν σταματούν ποτέ, οπότε για να είστε πλήρως ενήμεροι για ό,τι νεότερο συμβαίνει, θα πρέπει να παρακολουθείτε εντατικά την αγορά. Σεμινάρια και workshops που προηγήθηκαν το διάστημα που πέρασε, αλλά και νέα που συνεχώς παρουσιάζονται, είναι στη διάθεσή σας είτε την ίδια τη στιγμή που γίνονται, είτε πλέον -τις περισσότερες φορές- υπάρχει διαθέσιμο βιντεοσκοπημένο υλικό μετά την ολοκλήρωσή τους. Είναι σημαντικό να λαμβάνετε πληροφόρηση από τους ειδικούς, σε ένα περιβάλλον αλληλεπίδρασης, όπου μπορούν να τεθούν και να απαντηθούν άμεσα απορίες και ερωτήματα.
Δικτυωθείτε!
Μην παραλείπετε να ακολουθείτε σελίδες και επαγγελματίες του κλάδου στα social media, καθώς μπορούν να αποτελέσουν, σε απρόσμενη στιγμή, πηγή έμπνευσης για εσάς τους ίδιους. Διευρύνετε τις επαφές σας πέρα από την εγχώρια αγορά και συνδεθείτε με επαγγελματίες του κλάδου και από άλλες χώρες. Μία εικόνα, ένα απλό post ή και μία δράση που θα κοινοποιήσουν, μπορεί να είναι χρήσιμη για εσάς ή ακόμα και να σας δώσει μία νέα ιδέα για το δικό σας κατάλυμα.
Εμπνευστείτε από Success Stories άλλων Ξενοδοχείων
Ποιος είπε ότι είναι κακό να μελετάτε τον ανταγωνισμό; Σαφώς δεν αναφερόμαστε στο να προσπαθήσετε να αντιγράψετε τη φιλοσοφία ή το concept κάποιου άλλου καταλύματος, αλλά να ακούσετε τις ιστορίες τους και να δείτε τι μπορεί να ήταν αυτό που τους βοήθησε να ξεχωρίσουν. Βήματα που οι ίδιοι ακολούθησαν μπορούν να σας βοηθήσουν να αναβαθμίσετε και το δικό σας κατάλυμα, ή να σας δώσουν ενδεχομένως μία νέα κατεύθυνση για την επικοινωνία με τους επισκέπτες σας.
Η χρονιά που ξεκίνησε φέρνει προσδοκίες αλλά και ευκαιρίες. Με την κατάλληλη οργάνωση μπορούμε να στοχεύουμε κάθε φορά στο καλύτερο αποτέλεσμα, ώστε να μιλήσουμε για μία χρονιά με θετικό πρόσημα στο τέλος της.