Στο στάδιο της αναζήτησης, πολύ συχνά θα ανατρέξουμε σε φωτογραφίες και σχόλια σχετικά με τα γεύματα που προσφέρει ένα ξενοδοχείο ή για τον χώρο του εστιατορίου. Είναι επομένως ένας τρόπος για τα ξενοδοχεία να προσελκύσουν το κοινό τους, αλλά και να αυξήσουν τα έσοδά τους.
Ποιοι είναι οι σημαντικότεροι λόγοι επένδυσης στη γαστρονομία για τα ξενοδοχεία;
Αναβαθμισμένη εμπειρία επισκεπτών
Το βασικότερο, και εκεί από όπου ξεκινούν όλα, είναι η εμπειρία των επισκεπτών. Όπως πολύ καλά γνωρίζουμε, η γαστρονομία παίζει σημαντικό ρόλο στη δημιουργία μιας αξέχαστης εμπειρίας διαμονής για τους επισκέπτες. Η συνολική αντίληψη του κοινού για το ξενοδοχείο επηρεάζεται αρκετά από το φαγητό, και το ποτό ακόμα, που θα δοκιμάσουν κατά τη διαμονή τους. Έχουμε δει άλλωστε ότι πολλά ξενοδοχεία έχουν καταφέρει να ενισχύσουν το brand name τους μέσα από τη γαστρονομία, καθώς οι επισκέπτες συνεχίζουν να μιλούν και να μεταφέρουν την εμπειρία που είχαν, για καιρό μετά το ταξίδι τους.
Αύξηση των εσόδων
Σαφέστατα η γαστρονομία μπορεί να αποτελέσει μία σημαντική πηγή εσόδων για τα ξενοδοχεία, τόσο από όσους διαμένουν σε αυτά όσο και από αυτούς που επιλέγουν να τα επισκεφθούν για να δοκιμάσουν τα πιάτα τους. Επομένως, δεν θα πρέπει να στοχεύουν μόνο στο να είναι η επιλογή των επισκεπτών τους, αλλά και να δημιουργήσουν μια φήμη ώστε να προσελκύσουν επιπλέον κόσμο, ακόμα και αν διαμένουν σε διαφορετικό χώρο. Άλλωστε, είναι ένας καλός τρόπος γνωριμίας με το ίδιο το ξενοδοχείο και τις υπηρεσίες που προσφέρει, κάτι που μπορεί να τους οδηγήσει να το επιλέξουν μελλοντικά και για τη διαμονή τους.
Ανάδειξη τοπικής γαστρονομίας και κουλτούρας
Η γαστρονομία είναι απόλυτα συνδεδεμένη με την κουλτούρα αλλά και την κληρονομιά του κάθε τόπου. Με την ενσωμάτωση τοπικών πρώτων υλών, παραδοσιακών συνταγών και γαστρονομικών τεχνικών στους καταλόγους τους, τα ξενοδοχεία μπορούν να προβάλουν τις μοναδικές γεύσεις και παραδόσεις ενός προορισμού. Αυτό προσφέρει αυθεντικές εμπειρίες στους επισκέπτες και υποστηρίζει τους τοπικούς παραγωγούς, συμβάλλοντας στη διατήρηση των γαστρονομικών παραδόσεων αλλά και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας.
Με ποιους τρόπους μπορούν οι επαγγελματίες του τουρισμού να χρησιμοποιήσουν τη γαστρονομία προς όφελός τους;
Αξιοποίηση και προώθηση τοπικής κουζίνας
Στη χώρα μας, το στοιχείο της τοπικής γαστρονομίας είναι πολύ έντονο στους επιμέρους προορισμούς. Τα ξενοδοχεία, λοιπόν, μπορούν να εντάξουν στο μενού τους προτάσεις από τοπικά πιάτα για τα οποία είναι γνωστός ο προορισμός, και τα οποία οι επισκέπτες θα θέλουν σίγουρα να δοκιμάσουν. Αυτό μπορεί να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο με τη χρήση προϊόντων από τοπικούς παραγωγούς, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στους επισκέπτες να γνωρίσουν όχι μόνο τις γεύσεις του τόπου αλλά και τις πρώτες ύλες του.
Για τις περιπτώσεις εκείνες που τα ξενοδοχεία δεν διαθέτουν χώρο εστιατορίου, υπάρχει τρόπος να αξιοποιήσουν την τοπική γαστρονομία. Ένα καλάθι καλωσορίσματος με προϊόντα τοπικής παραγωγής είναι μία κίνηση που σίγουρα θα ευχαριστήσει τους επισκέπτες, ενώ η συνεργασία με κάποιο εστιατόριο είναι μία εξαιρετική λύση, ώστε -αν και όχι μέσα στον χώρο του ξενοδοχείου- να μπορούν πολύ εύκολα να προγραμματίσουν από πριν τη διατροφή τους.
Δημιουργία γαστρονομικών πακέτων
Η γαστρονομία είναι ένα πολύ καλό στοιχείο που μπορεί να αξιοποιηθεί για την ενίσχυση συνολικά του προορισμού. Τα ξενοδοχεία, λοιπόν, μπορούν να δημιουργήσουν, σε συνεργασία με γνωστά εστιατόρια, αμπελώνες, οινοποιεία, τοπικούς παραγωγούς κλπ, γαστρονομικά πακέτα διακοπών που περιλαμβάνουν, εκτός από τη διαμονή στο ξενοδοχείο, μία ποικιλία από γαστρονομικές εμπειρίες, όπως μαγειρικά μαθήματα ή γευσιγνωσίες που θα τους δώσουν τη συνολική «γεύση» του τόπου.
Η γαστρονομία επομένως αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι της φιλοξενίας και παράλληλα δυνατό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τους επαγγελματίες του τουρισμού, καθώς συμβάλλει στην εμπειρία των επισκεπτών, προσελκύει και διατηρεί πελάτες, αυξάνει τα έσοδα και προβάλλει την τοπική κουλτούρα. Τα ίδια τα ξενοδοχεία, επενδύοντας στη γαστρονομία, μπορούν να διαφοροποιηθούν έναντι του ανταγωνισμού και να αυξήσουν τη φήμη αλλά και τα έσοδά τους.