{{user.name}}
IOO%
HOTEL
SHOW
Η PREMIUM
ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ
ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
& VILLAS OWNERS
ΣΤΗΝ ΚΡΉΤΗ!
CRETE
SEASONAL
EDITION
22>23
ΦΕΒΡΟΥΑΡΊΟΥ
2025
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ ΕΚΘΕΤΗΣ ΛΑΒΕ ΜΕΡΟΣ
ΣΤΑ WORKSHOPS
ΕΓΓΡΑΨΟΥ
ΣΑΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ
EN
GR

Ευέλικτοι τουριστικοί προορισμοί στην εποχή του Covid 19 | Μεθοδολογία FLATOD-19 ©   |  Δημήτρης Βασιλείου. BEng, MSc,

Ευέλικτοι τουριστικοί προορισμοί στην εποχή του Covid 19 | Μεθοδολογία FLATOD-19 ©

Μπορεί οι εξαιρετικοί επιδημιολογικοί δείκτες (περιορισμός σε κρούσματα και απώλειες ζωών) να επιτρέπουν στη χώρα μας (και κατ' επέκταση στον τομέα του Τουρισμού) να αντιμετωπίζει με συγκρατημένη αισιοδοξία την επόμενη ημέρα, ωστόσο, παραμένει η πρόκληση για τον κάθε Προορισμό να μπορεί να διαχειρίζεται τον ίδιο τον τόπο του σε περιβάλλον COVID-19, αλλά και να αντιδρά γρήγορα και ολοκληρωμένα, αν θέλει να “επιβιώσει” τουριστικά. Η Ομάδα Flatod-19, παρουσιάζει το ερευνητικό project "Μεθοδολογία FLATOD-19", επιχειρώντας να συνεισφέρει στην αναζήτηση συστηματικής απάντησης στο ζήτημα αυτό.

Το 100% Hotel Blog συμμετέχει στη συστηματική προσπάθεια του 100% Hotel Show, με στόχο την αναζήτηση, την καταγραφή προτάσεων, απόψεων και ιδεών, καθώς και την ενημέρωση της ξενοδοχειακής αγοράς για τις ανάγκες και τις προκλήσεις που έχουν δημιουργηθεί λόγω του Covid-19. Στη λογική της προσέγγισης του κάθε θέματος από την οπτική καταξιωμένων επαγγελματιών στον χώρο, φιλοξενούμε την πρόταση της ομάδας Flatod-19 για τη “Διαχείριση Προορισμών την εποχή των επιδημιών”.


Το ελληνικό κράτος, μέσω γρήγορων αποφάσεων, διαχειρίστηκε αρχικά την πανδημία του κορωνοϊού (SARS- COVID-19), με ένα τρόπο που κέρδισε τη διεθνή αναγνώριση και σχόλια σχεδόν διθυραμβικά από τις ξένες κυβερνήσεις και τα διεθνή ΜΜΕ. Κεντρικός άξονας της στρατηγικής της χώρας, εκτός των επιδημιολογικών εργαλείων (tests, ιχνηλατήσεις κρουσμάτων κλπ), ήταν η γενναία απόφαση για περιοριστικά μέτρα και, τελικά, πλήρες lockdown, πολύ πιο έγκαιρα από τις περισσότερες άλλες χώρες της Δύσης.

Οι εξαιρετικοί επιδημιολογικοί δείκτες (περιορισμός σε κρούσματα και απώλειες ζωών) επιτρέπουν στη χώρα να δει με αισιοδοξία την επόμενη ημέρα και ειδικά το, κρίσιμο για την οικονομία της, θέμα του Τουρισμού. Η επόμενη πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπιστεί τώρα, με τα κατάλληλα εργαλεία, είναι η διαχείριση των επισκεπτών, με το βλέμμα στην προστασία της υγείας των τοπικών πληθυσμών και των ίδιων των τουριστών, αλλά και με γνώμονα την αξιοποίηση του τουριστικού ρεύματος προς όφελος της οικονομίας. Με δύο λόγια, το ζητούμενο είναι η ευέλικτη και ασφαλής Διαχείριση των (τουριστικών) Προορισμών μας. Προς επίρρωση έρχεται η νέα ανάλυση της McKinsey, που περιγράφει αρκετά αναλυτικά το ότι ο διαχωρισμός “ετοιμότητας κλάδων” στις κοινωνίες μας πλέον δεν φθάνει. Η νέα παράμετρος λέγεται "Region" (“Περιοχή”) –δηλαδή η ανάλυση πρέπει να γίνεται πλέον με εξειδίκευση σε Κλάδο-ανά-Περιοχή.

Το νέο στοίχημα της χώρας είναι πολύ μεγαλύτερο από το προηγούμενο, πολύ πιο πολύπλοκο και απαιτητικό: οι ελληνικοί προορισμοί πρέπει λοιπόν να επιδιώξουν θέση στο τουριστικό τοπίο προς όφελος της τοπικής και εθνικής οικονομίας, αλλά και να προβληματιστούν για την πιθανότητα να μην διατηρήσουν τη σχεδόν πλήρη απουσία κρουσμάτων.

Προκύπτει έτσι ένα πλέγμα παραμέτρων, που επιβάλλουν ένας Προορισμός να μπορεί να διαχειρίζεται τον ίδιο τον τόπο του σε περιβάλλον COVID-19, αλλά και να αντιδρά γρήγορα και ολοκληρωμένα, αν θέλει να “επιβιώσει” τουριστικά. Ειδικά στην Ελλάδα με το ιδιαίτερο ανάγλυφο, oι τουριστικοί προορισμοί που θέλουν να “ανοίγουν”, εκτός από το εθνικό και νομικό πλαίσιο, πρέπει ΚΑΙ να μπορούν:

α) να έχουν σχέδιο διαχείρισης υποδομών, επισκεπτών ΚΑΙ τοπικής κοινότητας, ώστε να αντιμετωπίζουν με ευελιξία και ασφάλεια περιστατικά και κρίσεις, 

β) να επικοινωνούν τη διαχειριστική τους επάρκεια σε δυνητικούς επισκέπτες/τουρίστες και την τοπική κοινωνία.


Το Project/Μεθοδολογία FLATOD-19

Η μεθοδολογία FLATOD-19 καλύπτει αυτές τις προκλήσεις και στρατηγικές αναγκαιότητες, λαμβάνοντας υπ' όψιν της τη σημαντικότερη ίσως παράμετρο: ένας Τουριστικός Προορισμός ορίζεται από την εισροή (σε τακτική βάση –πχ εβδομαδιαία) επισκεπτών υψηλού ποσοστού σε σχέση με τους μόνιμους κατοίκους και με απροσδιόριστη επιδημιολογική “καθαρότητα”, δημιουργώντας έτσι υψηλό κίνδυνο ανεξέλεγκτων εξάρσεων.

Να σημειωθεί εδώ ότι η Ελλάδα είναι ο 7ος τουριστικός προορισμός της Ευρώπης και ο 15ος στον κόσμο, αλλά οργανωτικά (σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα) βρίσκεται, με ΚΑΘΕ δείκτη που υπάρχει, στις θέσεις 40 έως 90 -ή και παρακάτω. Ακόμη χειρότερα, οι 12 από τους 14 top τουριστικοί της προορισμοί είναι νησιά!!! 
Είναι εύκολα κατανοητό ότι μιλάμε για μια μεγάλη πρόκληση.

Σε αυτό το περιβάλλον, όπως δήλωσε και ο Έλληνας επικεφαλής κος Τσιόδρας, η ιχνηλάτηση κρουσμάτων, ειδικά μεταξύ τουριστών, είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ δύσκολη. Έτσι, στους Τουριστικούς Προορισμούς, εξαιρετικά σημαντικός είναι ο προληπτικός έλεγχος της πιθανής διάδοσης των όποιων κρουσμάτων και, ακόμη σημαντικότερη, η ταχύτατη ιχνηλάτηση κρουσμάτων τόσο σε ξενοδοχεία όσο και στον προορισμό συνολικά -καθώς, εκτός του υγειονομικού μέρους, δηλαδή της ανεξέλεγκτης διασποράς με πιθανές τεράστιες επιπτώσεις για τον τοπικό πληθυσμό, τα εμπορικά κόστη για παρατεταμένη ασάφεια αντίδρασης ενός Προορισμού είναι πολύ μεγάλα (εκτροπές πτήσεων, παράταση διαμονών, καραντίνες κλπ).

Η καινοτόμα μεθοδολογία FLATOD-19 καλύπτει τόσο τον προσχεδιασμένο περιορισμό των κρουσμάτων όσο και την ΠΟΛΥ γρήγορη “τουριστική” ιχνηλασιμότητα κρουσμάτων, μέσα από τρεις άξονες:

Α) Κατανομή προορισμών ανάλογα με τη δυνατότητα και την αποδοτικότητα “ανοίγματος” αλλά και τα πιθανά χαρακτηριστικά επισκεπτών (πχ προέλευση), και πάντα μετά από ένα σύντομο οικονομοτεχνικό “audit σκοπού” -το οποίο προηγείται.

Β) Διαμόρφωση συνεργατικού σχήματος Ηγεσίας (Destination Crisis Management Team) για την εφαρμογή τού project σε όποιο τοπικό επίπεδο απαιτείται, και εγκατάσταση συστήματος κρίσιμων πληροφοριών (mini MIS) με ικανότητα χειρισμού κρίσεων.

Γ) Διαχείριση επισκεπτών με ομαδοποίησή τους σε “νησίδες”/groups σε επίπεδο Προορισμού αλλά και ξενοδοχείων, με μια σειρά εργαλείων: διαχείριση ζωνών και εξειδικευμένων περιορισμών Social Distancing ή/και νυχτερινής ζωής, timeslots για τη διαχείριση επισκεπτών στις εγκαταστάσεις τουριστικών παρόχων (από τη στιγμή της κράτησης ως την αναχώρηση), πιθανές εξειδικευμένες εφαρμογές (πχ Tracing Apps).


“Ένα νησί FLATOD”

Τι σημαίνουν αυτά στην πράξη; Οι ξένοι έρχονται σε μια ασφαλή χώρα σαν την Ελλάδα για να “εκτονωθούν”, τόσο από τον χειμώνα όσο και από την πανδημία. Από την άλλη, οι Έλληνες είμαστε εφησυχασμένοι γιατί δεν έχουμε πολλά θύματα, οπότε δεν μπορούμε να είμαστε και πολύ ήσυχοι ότι μέσα στο “ζεστό, χαλαρό, ελληνικό καλοκαίρι” θα υπάρχει ευλαβική τήρηση των Υγειονομικών Πρωτοκόλλων. Ειδικά το τι συμβαίνει έξω από τα ξενοδοχεία, είναι το πολύ μεγάλο πρόβλημα όσον αφορά τόσο τη διασπορά όσο και την ιχνηλάτηση των –βέβαιων– κρουσμάτων. 

Η λύση είναι να αντιμετωπίζουμε τον κάθε Προορισμό ως ένα πολύ μεγάλο συνέδριο, που διαρκεί 3 μήνες και έρχονται πολλοί σύνεδροι. Η βασική υποδομή μας είναι φυσικά τα πρωτόκολλα του κράτους και η νομοθεσία, αλλά εμείς αναλαμβάνουμε την “ταξιθεσία” και τις παράλληλες εκδηλώσεις, λειτουργώντας ως η “Γραμματεία του Συνεδρίου”. Αυτό μπορεί να το κάνει ένα τοπικό Επιχειρησιακό Κέντρο, χωρίς να περιορίσει ιδιαίτερα τον επισκέπτη, που θέλει να νιώθει ασφάλεια και έλεγχο ακόμη και αν έχει λιγότερες επιλογές σχετικά με δραστηριότητες, μπαρ κλπ.

Αυτό που κάνουμε στην πράξη, όπως φαίνεται και στα διαγράμματα, είναι να ομαδοποιούμε τους επισκέπτες-συνέδρους σε μεγάλα άτυπα group, προσπαθώντας να μην έχουν οριζόντια επικοινωνία (επαφή), τόσο μέσα στα ξενοδοχεία τους όσο και σε όλο το νησί. Έτσι, εφόσον παρουσιαστεί κρούσμα, αυτό ΔΕΝ θα μεταδοθεί εύκολα έξω από τη συγκεκριμένη “ομάδα”, αλλά επιπλέον θα μπορούμε εύκολα να κάνουμε ιχνηλάτηση, ξέροντας από πριν το “σύνορο” των επαφών. Όπως λέμε μεταξύ μας “ό,τι συμβαίνει στην ομάδα, μένει στην ομάδα”, αλλά στην επιδημιολογική του εκδοχή.
Αυτό είναι μια σημαντική “βοήθεια” διαχείρισης για τους ξενοδόχους και μια σαφής εργαλειοθήκη για τους Προορισμούς.

e34651adb5036a228b51c4710d0af950.jpg
641f07e59fcea6a489b2de873aee4469.jpg
d7726a630f95f8ba2230803d1d4d9963.jpg


fa25624479eaf0b3dac9282889647c6e.jpg

ΟΜΑΔΑ FLATOD-19

Η μεθοδολογία μας αναπτύχθηκε από 12 εξειδικευμένα στελέχη και επιστήμονες-συμβούλους 7 τουλάχιστον συμπληρωματικών κλάδων της τουριστικής βιομηχανίας από τέσσερις (4) χώρες, καταβάλλοντας κάθε προσπάθεια να καλυφθεί ένα διαφαινόμενο κενό σχεδιασμού, ώστε να βοηθήσουμε τους ελληνικούς προορισμούς να δώσουν πρακτικές λύσεις σε πολυσύνθετα προβλήματα, στη “Διαχείριση Προορισμών την εποχή των επιδημιών”. Το ερευνητικό αυτό project δεν διεκδικεί δάφνες πληρότητας ή τελειότητας, και γι' αυτό είμαστε ανοιχτοί σε συνεργασίες με άτομα και Ομάδες/Φορείς με συγγενή ενδιαφέροντα.

Σε κάθε περίπτωση, η Ομάδα μας είναι στη διάθεση της Ελληνικής Πολιτείας, για να υποστηρίξει την προσπάθειά της στη διαχείριση και θωράκιση των Ελληνικών Προορισμών, ενόψει της μεγάλης πρόκλησης που αποτελεί το άνοιγμα της χώρας στις διεθνείς τουριστικές αγορές.

Με εκτίμηση,
Η ομάδα FLATOD-19©

Για περισσότερες πληροφορίες για το project και την ομάδα του, επισκεφθείτε τη σελίδα του Project στο fb: FLAToD-19

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

** Για κάθε διευκρίνιση παρακαλούμε θερμά να απευθυνθείτε στους συντονιστές της Ομάδας FLATOD-19:
Δημήτρη Βασιλείου (mob 6932-277.779) – dvas@apelop.gr
Μιχάλη Τοανόγλου – toanogloum@icloud.com 

Δημήτρης Βασιλείου. Beng, Msc,
Επιχειρηματίας / Επιχειρησιακός Ερευνητής
Επιχειρησιακός Ερευνητής, Ιδιοκτήτης εταιρείας “Authentic Greece-Products & Destinations”, project manager έργου “Τοπικά & Επώνυμα”
CLOSE
ΣΤΕΙΛΕ ΜΗΝΥΜΑ
Thank you for your message. The Exhibitor will be informed and reply to you the soonest possible.
Ευχαριστούμε για το μήνυμά σας. Ο Εκθέτης θα ενημερωθεί και θα σας απαντήσει το συντομότερο.
Thank you for your message. The Visitor will be informed and reply to you the soonest possible.
Ευχαριστούμε για το μήνυμά σας. Ο Επισκέπτης θα ενημερωθεί και θα σας απαντήσει το συντομότερο.
ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ HOTELIER WORKSHOP
ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Είστε σίγουροι ότι θέλετε να παρακολουθήσετε το πιο κάτω Workshop;

Παρακαλώ επιβεβαιώστε τη συμετοχή σας.

{{workshop.name_gr}}

{{workshop.day}}

{{workshop.start_hour}}:{{workshop.start_minutes}} - {{workshop.end_hour}}:{{workshop.end_minutes}}
Η ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΑΣ ΣΤΟ WORKSHOP
Η ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΑΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΘΗΚΕ

Ευχαριστούμε για την εγγραφή σας σε αυτό το Workshop! Μπορείτε να κατεβάσετε το εισιτήριό σας πατώντας εδώ.

Ευχαριστούμε για την εγγραφή σας!

Η ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΑΣ ΣΤΟ IOO% HOTEL SHOW

Ευχαριστούμε πολύ για το ενδιαφέρον σας για την έκθεση IOO% Hotel Show! Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία εγγραφής σας στο σύστημα, θα πρέπει να ανοίξετε το σύνδεσμο επιβεβαίωσης που έχει αποσταλεί στο email σας. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορέσετε να κατεβάσετε το εισιτήριό σας για να επισκεφθείτε την έκθεση, να κλείσετε ραντεβού με τους εκθέτες, αλλά και να κάνετε εγγραφή στα Workshops.


Μείνετε ενημερωμένοι για όλα τα νέα του IOO% Hotel Show ακολουθώντας μας στα Social Media