Η γιγάντωση της διακίνησης της πληροφορίας μέσω του διαδικτύου, όπως την έχουμε βιώσει τα τελευταία χρόνια, ανέτρεψε βίαια την προηγούμενη υφιστάμενη κατάσταση στον έντυπο Τύπο. Είναι αλήθεια ότι, όπως φαινόταν τουλάχιστον στην αρχή, όλα τα δεδομένα ήταν υπέρ του ηλεκτρονικού «κόσμου»: πολύ χαμηλό κόστος (κάτι που έγινε σχεδόν επιτακτική ανάγκη λόγω και της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης από το 2008 και μετά), γρήγορη διακίνηση, εύκολη πρόσβαση σε μεγάλο και πολυδιάστατο όγκο πληροφορίας ήταν μερικά από αυτά.
Όπως συμβαίνει όμως σε κάθε σχεδόν πτυχή της ζωής, τα πράγματα δεν είναι μονοδιάστατα ‒ συνήθως ισχύει το «κάτι κερδίζεις - κάτι χάνεις». Στην περίπτωσή μας, μετά τα παραπάνω –πασιφανώς αποδεκτά– «κέρδη», αρχίσαμε να μετράμε και τις «χασούρες»: πολύ χαμηλό κόστος ναι, αλλά αυτό, σε αρκετές περιπτώσεις, σημαίνει και ύλη χαμηλών απαιτήσεων. Γρήγορη, εύκολη πρόσβαση σε πολλή πληροφορία ναι, αλλά αυτό ίσως δημιουργεί αναγνώστες που «τσιμπολογούν» πληροφορίες από δω κι από κει, χωρίς ουσιαστική ενημέρωση σε βάθος (έχω κουραστεί ν’ ακούω για «διαγώνια ανάγνωση»), ενώ από την άλλη σίγουρα έχει απολεσθεί το χαρακτηριστικό της πληροφορίας που «παραμένει» ώστε να μπορούμε να ανατρέξουμε και στο μέλλον εκεί (αυτό που λέμε «αρχείο», ή, ακόμη περισσότερο, «συλλεκτικό»).
Έτσι, φτάσαμε στο σημείο να εκτιμούμε μεν τα αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού τύπου, αλλά να μην αδιαφορούμε για τον ειδικό, εξαίσιο ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει το έντυπο, ιδιαίτερα όταν αυτό λαμβάνει τα μηνύματα των καιρών και προσαρμόζεται ώστε να καλύπτει υφιστάμενες ανάγκες και επιθυμίες.
Το έντυπο «100% Hotel Annual Review», που κρατάτε στα χέρια σας, γεννήθηκε ως αποτέλεσμα των παραπάνω αναλύσεων/εκτιμήσεων. Πρόκειται για μια ετήσια έκδοση σε μορφή Coffee Table Book, που κάθε χρονιά θα στοχεύει να συνοψίσει, να καταγράψει και να κωδικοποιήσει τα κυριότερα τεκταινόμενα στην Ελληνική Ξενοδοχειακή Αγορά για τη χρονιά που πέρασε. Άρα εμπεριέχει μεν το χαρακτηριστικό της άμεσης πληροφορίας, παράλληλα όμως αποτελεί μια καταγεγραμμένη επετηρίδα του χώρου της Ξενοδοχίας (και της Ξενοδοχειακής Αρχιτεκτονικής), κάτι που, χρόνο με τον χρόνο, ελπίζουμε ότι θα το καταστήσει συλλεκτικό.
Η πρώτη του έκδοση, για λόγους και πρακτικούς μεταξύ των άλλων, επικεντρώθηκε στο διάστημα 2016-2017. Σ’ αυτή θα βρείτε:
Ουσιαστικά στατιστικά αποτελέσματα που συντελούν στην εξαγωγή συμπερασμάτων όχι μόνο για το τι έγινε αλλά και για το τι αναμένεται να συμβεί στον χώρο το επόμενο διάστημα.
Επενδύσεις που ολοκληρώθηκαν ή που βρίσκονται σε διαδικασία ολοκλήρωσης.
Καταγραφή των επιχειρηματικών τάσεων που διαμορφώνουν το τοπίο του κλάδου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο και οι οποίες αναπόφευκτα θα επηρεάσουν προσεχώς την αγορά.
Παρουσίαση επιλεγμένων ξενοδοχειακών projects Αρχιτεκτονικής Μελέτης και Κατασκευής που ολοκληρώθηκαν το προηγούμενο έτος.
Συστηματική καταγραφή νέων προϊόντων, υπηρεσιών και λύσεων με κριτήριο αξιολόγησης την καινοτομία.
Παρουσίαση προσώπων που για διάφορους λόγους υπήρξαν επιδραστικοί παράγοντες για τον κλάδο το προηγούμενο διάστημα.
Ως πρώτη έκδοση, ξέρουμε ότι θα χρειαστεί να διορθώσουμε πράγματα, να βελτιώσουμε δεδομένα, να βρούμε με λίγα λόγια την «περπατησιά» μας ώστε να ανταποκριθούμε σε υψηλές προσδοκίες. Ωστόσο το ταξίδι ήδη ξεκίνησε! Και το έντυπο που κρατάτε στα χέρια σας θέλουμε να αναδειχθεί σε ένα συναρπαστικό όχημα που, μέσω της καταγραφής του άμεσου παρελθόντος, θα ρίχνει άπλετο φως στο δρόμο για το μέλλον!
Δημήτρης Αντωνάκος