Κατά τη διάρκεια της 100% Hospitality Online Week (που διοργανώθηκε από το 100% Hotel Show το διάστημα 11-15 Μαΐου 2020), υποβλήθηκαν, από το κοινό που την παρακολούθησε, αρκετές ερωτήσεις προς τους ομιλητές ή τους επαγγελματίες καλεσμένους -κάποιες μπόρεσαν να λάβουν άμεση απάντηση, και κάποιες άλλες όχι.
Με το tag: 100% Hospitality Online Week Q&As δημοσιεύονται απαντήσεις επί των ερωτήσεων της κάθε ημέρας, οι οποίες δεν στάθηκε εφικτό να απαντηθούν “on air”, ενώ έχει γίνει και μια επιλογή, ώστε οι ερωτήσεις που απαντώνται να είναι επίκαιρες και να μην έχουν ξεπεραστεί (ή, απαντηθεί) από την πραγματικότητα το ενδιάμεσο διάστημα.
1ο Session: Ποιες είναι οι βασικές τεχνολογίες online διανομής στα Ξενοδοχεία
Παρουσίαση: Μάξιμος Τζάνος από τη WebHotelier
Q: Πώς διαχειριζόμαστε την περίπτωση, κατά την οποία ένας πελάτης από την Ελλάδα θέλει να ακυρώσει μια κράτηση που έχει κάνει σε ξενοδοχείο που βρίσκεται σε νησί, το οποίο όμως -με βάση τα ως τώρα δεδομένα- θα είναι κλειστό;
A: Εάν η ακυρωτική πολιτική της κράτησης επιτρέπει τη δωρεάν ακύρωση, τότε οι πελάτες μπορούν ούτως ή αλλιώς να ακυρώσουν χωρίς χρέωση, και να τους επιστραφεί από το κατάλυμα η όποια προκαταβολή έχουν δώσει, στο σύνολό της.
Εάν, σύμφωνα με την ακυρωτική πολιτική της κράτησης, το κατάλυμα έχει το δικαίωμα να χρεώσει ακυρωτικά ή να μην επιστρέψει την όποια προκαταβολή έχει λάβει από τους πελάτες, τότε είναι στη διακριτική ευχέρεια του καταλύματος το αν θα το κάνει ή αν θα επιτρέψει τη δωρεάν ακύρωση λόγω περιστάσεων.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, οι ταξιδιώτες μπορούν να αποζημιώνονται από τα καταλύματα με ισόποσο πιστωτικό σημείωμα (credit voucher) χρονικής διάρκειας 18 μηνών, για τα ποσά που είχαν δώσει σε προκαταβολές ή και εξοφλήσεις.
Η WebHotelier έχει αναπτύξει & ενεργοποιήσει αυτή τη λειτουργία των credit vouchers, επιτρέποντας στους επισκέπτες των ξενοδοχείων να ακυρώσουν και να κάνουν εκ νέου κράτηση, χωρίς την ταλαιπωρία και το κόστος της επιστροφής προκαταβολών.
Q: Σε ποια περίπτωση είναι χρήσιμα τα credit vouchers;
A: Τα credit vouchers είναι χρήσιμα όταν οι επισκέπτες υποβάλλουν αίτημα ακύρωσης για την αρχική τους κράτηση, αλλά τα καταλύματα σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν την προκαταβολή ως πίστωση για μελλοντική κράτηση σε άγνωστες -ακόμη- ημερομηνίες.
Για περισσότερες λεπτομέρειες, επισκεφθείτε την αντίστοιχη ιστοσελίδα:
https://blog.webhotelier.net/credit-vouchers/
Παρουσίαση: Νίκος Γκιόκας από τη RevitUp
Q: Το REVELIER σε τι διαφέρει από την OTA INSIGHT;
A: Η OTA INSIGHT είναι software για την παρακολούθηση εσωτερικού και εξωτερικού ανταγωνισμού.
Το REVELIER είναι εφαρμογή που συνδυάζει δεδομένα από πολλές πηγές (συμπεριλαμβανομένης της OTA INSIGHT) και παράγει reports Revenue Management.
Q: Οι νέοι που σπουδάζουν Marketing ή Digital Marketing, τι πρέπει να προσέξουν επιλέγοντας θέση εργασίας στον χώρο αυτό; Μπορείτε να προτείνετε κάποιες εταιρείες;
A: Η συμβουλή μου είναι να εργαστούν για ένα διάστημα σε ξενοδοχείο, ώστε να έχουν μια εικόνα από την πρακτική εφαρμογή όσων αντικειμένων τούς φαίνονται ενδιαφέροντα σε θεωρητικό επίπεδο. Η πρακτική εφαρμογή και οι άνθρωποι/συνάδελφοι που θα γνωρίσουν όσο θα εργάζονται, θα τους βοηθήσουν να βρουν τον δρόμο τους. Με χαρά θα δεχόμουν να μιλήσω με όποιον σπουδαστή θελήσει καθοδήγηση/συμβουλές (Ν. Γκιόκας - 6974959111).
Q: Μία ερώτηση προς όλους τους ομιλητές, αναφορικά με την άποψη του κ. Γκιόκα, ότι «πρέπει να το αφήσουμε στους ειδικούς». Πώς μπορούμε να κρίνουμε ποιος είναι ο “καλός” ειδικός; Ποια, δηλαδή, είναι τα κριτήρια, από τη στιγμή που υπάρχουν πολλές εταιρείες με το ίδιο αντικείμενο;
A (από RevitUp): Θα συνιστούσα να επικοινωνήσει ο ενδιαφερόμενος με όλες τις εταιρείες που έχει βρει από τη σχετική έρευνα αγοράς και να συζητήσει μαζί τους για τις ανάγκες που θέλει να καλύψει (π.χ. μόνο digital marketing, βελτιστοποίηση της ψηφιακής παρουσίας του καταλύματος, eSales Management, Revenue Management κλπ). Δεν έχουν όλα τα ξενοδοχεία τις ίδιες ανάγκες, λόγω διαφορετικού τύπου, μεγέθους, στελέχωσης σε ανθρώπινο δυναμικό που μπορεί να καλύψει κάποιες ή όλες τις ανάγκες. Υπάρχουν αρκετές εταιρείες, αλλά η κάθε μια έχει κάποια εξειδίκευση και το αντίστοιχο πελατολόγιο που -κι αυτό, σε κάποιον βαθμό- δηλώνει πού απευθύνεται η εταιρεία.
A (από WebHotelier): Τα κριτήρια επιλογής –όπως σε κάθε επιλογή συνεργασίας– είναι συνήθως υποκειμενικά. Ωστόσο, συχνά λαμβάνονται υπόψιν:
Η εμπειρία και τα μέχρι τώρα αποτελέσματα των εταιρειών, πάνω στο συγκεκριμένο αντικείμενο στο οποίο ζητείται η συμβολή τους.
Τα σχόλια παρόμοιων επιχειρήσεων/πελατών που έχουν συνεργαστεί με τις εταιρείες.
Η επικοινωνία μεταξύ των 2 πλευρών.
Η συνέπεια σε όσα συζητούνται και συμφωνούνται μεταξύ των 2 πλευρών.
Σε κάθε περίπτωση, το σημαντικότερο είναι να υπάρχει μια σχέση εμπιστοσύνης και συνέπειας, που θα οδηγήσει στα επιθυμητά αποτελέσματα.
3ο Session: New Markets for Greek Hotels
Παρουσίαση: Κατερίνα Πετροπούλου από τη Hotelising
Q: Ένα κατάλυμα στις Κυκλάδες, με έξι μόνο δωμάτια, είναι απαραίτητο να διαθέτει channel manager;
A: Λόγω της φύσης του ξενοδοχειακού προϊόντος, δημιουργείται η ανάγκη παρακολούθησης της τιμολογιακής πολιτικής καθημερινά, όπως και της αντίστοιχης προσαρμογής των τιμών. Αυτή η διαδικασία είναι αρκετά χρονοβόρα, και ο χρόνος αυτός πολλαπλασιάζεται με όλα τα κανάλια πώλησης, τους τύπους δωματίου και τους τιμοκαταλόγους που πρέπει να αλλάξουν αντίστοιχα, γι' αυτό προτείνουμε σε όλα τα καταλύματα -ανεξαρτήτως μεγέθους- να έχουν channel manager. Οι σωστές τιμές θα μας δώσουν τη δυνατότητα να πετύχουμε τη μέγιστη κερδοφορία ανά δωμάτιο, επομένως είναι πολύ σημαντικό να μην παραμένουν προσφορές που δεν έχουν πια νόημα, καθώς και να μη χάνουμε μερίδιο της αγοράς επειδή πουλάμε πιο ακριβά απ' όσο επιτρέπει το προϊόν μας.
Q: O αγροτουρισμός είναι στα trends;
A: Ο αγροτουρισμός εμφανίζει μια αρκετά καλή δυναμική, με αρκετές αναζητήσεις κάθε μήνα στις μηχανές αναζήτησης. Πολύ περισσότερες αναζητήσεις γίνονται για τις βιώσιμες επιλογές τουρισμού (ecotourism), κάτι που αποτελεί mega trend. Προτείνουμε στα καταλύματα αγροτουρισμού να στοχεύουν σε λέξεις-κλειδιά που έχουν να κάνουν με το sustainable tourism & ecotourism, καθώς είναι παρεμφερές σαν προϊόν -κατά μια έννοια-, ενώ οι αναζητήσεις είναι πολύ περισσότερες. Επιπλέον, ένας άλλος τρόπος να συνδυαστούν τα δύο trends και να προσελκύσουμε κοινό από το sustainable tourism, είναι να δώσουμε έμφαση στον τρόπο με τον οποίο ο ταξιδιώτης συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος ή της τοπικής κοινότητας, επιλέγοντας τις διακοπές του σε αγροτουριστικό κατάλυμα. Ο ταξιδιώτης του μέλλοντος θέλει αφενός να αφήσει το μικρότερο δυνατό βλαβερό αποτύπωμα μέσω των διακοπών του, αφετέρου να προσφέρει και να συμβάλει θετικά στο περιβάλλον ή την κοινωνία.