Στην εποχή του κορωνοϊού, οι προκλήσεις δεν είναι μόνο υγειονομικού χαρακτήρα αλλά και, κυρίως, διανομής του τουριστικού προϊόντος. Αυτό σημαίνει ότι το τοπίο είναι εξαιρετικά πολύπλοκο και θα αργήσει να ξεκαθαρίσει, καθώς ούτε όλοι οι Προορισμοί, ούτε οι ανωδομές ούτε τα μεταφορικά μέσα είναι πλήρως διαθέσιμα.
Οι Προορισμοί και η συνολική διαθεσιμότητά τους (υγειονομικά, αεροπορικά, επικοινωνιακά κλπ.) μπαίνουν έτσι στο κέντρο της συζήτησης. Η θεματολογία του Τουρισμού καλύπτει πλέον όχι μόνο τις “χάρες” των Προορισμών, αλλά και τα βασικά τους “γονιδιακά” χαρακτηριστικά, την τοπική «Ποιότητα Ζωής» και γενικά μια εικόνα «Φυσικής Υγείας» αλλά και «νοικοκυροσύνης», ένα συνολικό “Ευ ζην”. Η νέα εποχή του Τουρισμού ταυτίζεται τελικά, στο μυαλό των περισσότερων πιθανών τουριστών, ακόμη περισσότερο με μια εικόνα που παραπέμπει σε “Βιωσιμότητα” όχι μόνο σε σχέση με τις διακοπές των Τουριστών αλλά και με τη “Νέα Κανονικότητα” των ντόπιων. Αξίζει να προστεθεί σε όλα αυτά ότι είναι πλέον συμφωνημένο διεθνώς ότι κανένα φάρμακο και κανένα εμβόλιο ΔΕΝ θα επιστρέψει «αυτόματα» την “κανονικότητα” του Τουρισμού στην προ-Covid εποχή!! Για να γίνει αυτό (αν γίνει) θα χρειαστεί καιρός.
Επιπλέον, σε καμιά χώρα δεν είναι συγκεντρωμένα τα χαρακτηριστικά της Ελλάδας, μιας κυρίως ηπειρωτικής χώρας, παγκόσμια δύναμη στο Κλάδο του τουρισμού, με πολλούς αυτόνομους (γεωγραφικά) Προορισμούς (κυρίως νησιά), αλλά και τόση εξάρτηση από την τουριστική βιομηχανία.
Κάθε Πέμπτη, οι δυο “οικοδεσπότες” συνομιλούν με σημαντικούς καλεσμένους, οι οποίοι προέρχονται από δύο βασικούς χώρους:
α) Από το εθνικό/διεθνές επίπεδο, ειδικοί διαφορετικών ειδικοτήτων και λήπτες αποφάσεων συζητούν τις τάσεις στον Τουρισμό και τις διάφορες μορφές του στην Ελλάδα και διεθνώς, ειδικά σε σχέση με τις εξελίξεις στις Μεταφορές, την Υγεία (Εμβόλια, Ανοσοποιητικό κλπ.), το Περιβάλλον/Αειφορία, την Τεχνολογία κοκ.
β) Από το περιφερειακό επίπεδο, επαγγελματίες και εκπρόσωποι φορέων εξετάζουν τις τοπικές/θεματικές προτεραιότητες και “αντοχές”, ειδικά σε σχέση με την “ευαισθησία” των τοπικών παραμέτρων στις διεθνείς εξελίξεις.
Το πεδίο διερεύνησης είναι οι πολύπλοκες προκλήσεις της νέας “κανονικότητας” και το πώς αυτή θα επηρεάσει το Τουριστικό μας μοντέλο, τους ελληνικούς Προορισμούς και τις ανάγκες διαχείρισης και προβολής τους.