Στο χαρτοφυλάκιο των Elastic —έκτο γραφείο-συνεργάτης του πολυεθνικού ξενοδοχειακού ομίλου Aman Resorts— περιλαμβάνονται έργα σε Ελλάδα, Ευρώπη και Μέση Ανατολή. Ανάμεσά τους το Aman Venice —το τελευταίο palazzo στο οποίο δόθηκε άδεια για χρήση ως ξενοδοχείο και το 2014 φιλοξένησε τον γάμο της Αμάλ Αλαμουντίν και του Τζορτζ Κλούνεϊ—, το 5 αστέρων Queen’s Beach Hotel στο Μαυροβούνιο, μία πολυτελής βίλα στο Jumeirah Bay του Ντουμπάι, το πρώτο Boutique ξενοδοχείο της Λεμεσού. Η Ρία Βογιατζή, ο Αλέξανδρος Ξένος και η υπόλοιπη ομάδα των Elastic δεν βάζουν όρια στα όνειρα αλλά και τις επιλογές τους. Και την ίδια στιγμή που δηλώνουν ευτυχείς για όσα έχουν κατακτήσει μέχρι σήμερα, μοιάζει να αδημονούν να συναντηθούν με τις προκλήσεις του αύριο —ανάμεσά τους και τα German Awards στα οποία είναι υποψήφιοι. Εκφεύγοντας του κανόνα που θέλει τους αρχιτέκτονες να τα καταφέρνουν καλύτερα με τα σχέδια παρά με τις λέξεις, απάντησαν με πολύ παραστατικό όσο και γλαφυρό τρόπο στις ερωτήσεις που τους απευθύναμε.
Για ποιο λόγο ονομάσατε το γραφείο που συνδημιουργήσατε με τον Αλέξανδρο Ξένο το 2003 Elastic; Πόσο σημαντική είναι, κατά τη γνώμη σας ως αρχιτέκτονα, η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα;
Το όνομα Elastic αποτελεί την ταυτότητα της αρχιτεκτονικής μας προσέγγισης. Επισημαίνει τη γλυπτική διάθεση που διακατέχει κάθε μας σύνθεση και αποτελεί μια σταθερή τακτική αποδόμησης του προφανούς και του δεδομένου που μας οδηγεί πάντα προς μια διαφορετική λύση. Είναι ένα όνομα που προήλθε από την πρόθεση να δημιουργούμε γλυπτικές φόρμες μέσα από την αρχιτεκτονική και μας οδηγεί ακόμα και σήμερα σε κάθε μας βήμα. Η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα είναι εργαλεία στα χέρια του αρχιτέκτονα που τον βοηθούν να βρει έναν κοινό δρόμο με τον πελάτη του. Όμως ο δρόμος αυτός είναι μια ευθεία με πολλά εμπόδια. Στο τέρμα του ωστόσο βρίσκεται η ηθική ανταμοιβή που λαμβάνει ο αρχιτέκτονας όταν το έργο του κατασκευάζεται και ο κόσμος το αγαπά. Πιστεύω στη στιβαρή και εμπεριστατωμένη άποψη του αρχιτέκτονα. Είναι σημαντικό να είναι κανείς πιστός στις αξίες και στα πιστεύω του και ως εκ τούτου να μπορεί ν αποτυπώσει αυτή την αλήθεια μέσα από την αρχιτεκτονική του.
Έχετε συνεργαστεί με σπουδαίους μα και τόσο διαφορετικούς μεταξύ τους φορείς και οργανισμούς, όπως η Aman Resorts, η Unesco, η Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία και η Coco-Mat. Ποιο είναι το βασικό στοιχείο που έχετε αποκομίσει από αυτές τις συνεργασίες;
Είναι γεγονός ότι οι διεθνείς οργανισμοί έχουν πολύ υψηλές απαιτήσεις από ένα γραφείο αρχιτεκτόνων που ασχολείται κυρίως με την αρχιτεκτονική και το design, όπως εμείς, καθώς ανταγωνιζόμαστε με διεθνή γραφεία στην παγκόσμια αγορά. Υπάρχει όμως ένα κοινό στοιχείο σε αυτά που μας ζητούν πάντα: «The Wow Effect». Αυτό για ένα έργο της Aman θα εκφραζόταν μέσα από την απλότητα και το στιλ, θα ήταν ένα lifestyle statement. Αντίστοιχα, για την Coco-Mat θα ήταν η καινοτομία με φυσικά υλικά, η φρεσκάδα και η τόλμη ενώ η Accor hotels θα μας ζητούσε να δώσουμε έναν αέρα γαλλικής πολυτέλειας με έναν μοναδικό και αξεπέραστο τρόπο. Θα έλεγε κανείς λοιπόν ότι είναι η προσδοκία να ξεπερνάμε κάθε φορά τον εαυτό μας και να μπορούμε πάντα να χαράσσουμε μια νέα πορεία, μια δική μας πορεία, που θα αποτελεί μια πρωτοπορία πάνω στις αρχές που αντιπροσωπεύει ο καθένας από αυτούς τους διεθνείς οργανισμούς.
Το ότι είστε Ελληνίδα θεωρείτε πως έχει, σε γενικές γραμμές, λειτουργήσει θετικά;
Η Ελλάδα μας έχει βοηθήσει πολύ σε κάθε μας βήμα, μας δίδαξε την τέχνη της αρχιτεκτονικής και μας φροντίζει ακόμα, είμαι πολύ περήφανη για τη χώρα μου. Οι συνεργάτες μας στο εξωτερικό λειτουργούν διαφορετικά στο άκουσμα της Ελλάδας, άλλοι μάς θαυμάζουν για την ιστορία μας και μας ζηλεύουν για τις ομορφιές του τόπου μας και άλλοι μας απεχθάνονται και μας κατηγορούν για την οικονομική κατάσταση. Γενικά, θα έλεγα, το γεγονός ότι είμαι Ελληνίδα έχει λειτουργήσει θετικά κυρίως για τα εφόδια που μου έχει προσφέρει αυτή η χώρα. Στο εξωτερικό αυτό δεν αποτελεί κριτήριο συνεργασίας αλλά ζητούμενα είναι η συνέπεια, η αποτελεσματικότητα, η εργατικότητα και κυρίως το πάθος και η αφοσίωση για την αρχιτεκτονική και το design.
Το άρθρο συνεχίζεται στο 100% Hotel Annual Review 2017.
Σε περίπτωση που επιθυμείτε να παραλάβετε την πρώτη, συλλεκτική έκδοση του
100% Hotel Annual Review (2017) πατήστε εδώ .
Οι προετοιμασίες για το 100% Hotel Annual Review 2018 έχουν ξεκινήσει!
• New Projects • New Products • Industry Influencers
Όλα συγκεντρωμένα σε μια νέα έκδοση με υψηλή αισθητική που απευθύνεται σε Αρχιτέκτονες, Διακοσμητές, Κατασκευαστικές εταιρείες, ιδιοκτήτες και ανώτερα στελέχη ξενοδοχείων 4* και 5* αλλά και Ιδιοκτήτες επιλεγμένων ξενώνων!
Μάθε πως μπορείς να συμμετέχεις στην επόμενη έκδοση εδώ: https://goo.gl/gFpvvG